שואב אבק תעשייתי

מטלות הבית הן חלק בלתי נמנע מחיי היומיום. אבל טכנולוגיות מובנות מאליהן כמו שואב האבק הצנוע שינו את ניקיון הבתים שלנו לתמיד.

מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על עבודות הבית? אתם בטח מדמיינים את עצמכם מעמיסים את מכונת הכביסה, מעבירים את הכביסה למייבש או מכניסים כלים למדיח. 

רבים מהכלים הבסיסיים ששימשו לניקוי לאורך ההיסטוריה, משמשים אותנו עד היום, מסמרטוטים ועד מטאטאים, מברשות ודליים. בעשרות השנים האחרונות, פתרונות טכנולוגיים שינו את האופן שבו אנו מנקים את הבית והמושג "ניקיון" קיבל משמעות חדשה לחלוטין. אחד המכשירים החשובים ביותר בתחום הניקיון הוא שואב האבק.

המצאת שואב האבק

הראשון לפתח מכשיר שאיבת אבק היה ג'ון תורמן שפיתח אותו כבר בשנת 1891 אך מכשיר זה לא היה יעיל במיוחד לביצוע מטלות נקיון.

בשנת 1901, היו עדים תושבי העיר לונדון, למחזה משונה בעת שראו את אחד המראות שעתידים יהיו, לשנות לחלוטין את האופן בו אנשים מנקים את בתיהם לבלי הכר, מהפכה שאת אותותיה אנו מרגישים עד היום. 

המהנדס הוברט ססיל בות' גלגל את שואב האבק החדש שלו לרחובות העשירים יותר של העיר. בות' הועסק לראשונה על ידי חברת מודסלי, אז היה ידוע יותר בתכנון גשרים תלויים וגלגלי ענק (כולל ה-רייסנרד המפורסם של וינה), אבל בשנת 1901 הוא הפנה את מיומנותו לניקוי שטיחים, לאחר שהיה עד להדגמה של מכונה חדשה באמפייר מיוזיק הול בלונדון.

הוא הבין שלמכונה המוצגת יש פגם אחד קריטי, היא תוכננה לנשוף אוויר בתקווה להעלות את האבק מהשטיח ולתוך שקית האיסוף. כאשר הציע בות' לממציא לשנות את שיטת הפעולה של המכונה למצב שאיבה ולשאוב את הלכלוך דרך מסנן, אמר לו הממציא שהשיטה הזו אינה ישימה ובלתי אפשרית לביצוע.

בות' לקח את התשובה הזו כאתגר והחליט לבצע את המשימה הזו בעצמו, לייצר מכונה שואבת במקום נושפת.

לאחר כמה בדיקות כמעט קטלניות – בהן כמעט ונחנק למוות לאחר שהניח 'מסנן' מטפחת על פיו ושאב אבק מתוך כורסא – בות' הקים את חברת שואבי האבק הבריטית והשיק את המכשיר החדש שלו. זו הייתה החיה הענקית המכנית שאותה ראו אנשי לונדון, מסתובבת ברחובות העיר בדרכה לבתיהם של תושבי לונדון העשירים בתחילת המאה ה-20. 

שואב האבק הראשון בפעולה

המחזה של שאיבות האבק הראשונות, היה מחזה מופלא בו הובל המכשיר את תוך הבית באמצעות סוס, צינורות היו מוכנסים מבעד לחלונות, אוויר נשאב פנימה באמצעות מנוע בנזין והאבק נשאב החוצה דרך פילטר מיוחד. ביקור כזה היה שווה ערך לעלות שנתית של שתי עוזרות בית והלקוחות העשירים היו מזמינים את כל חבריהם לצפות במחזה, אירוע שנקרא בפיהם: "מסיבת תה שאיבה". 

האורחים היו מתרשמים ומתפעלים, מכמות הלכלוך שהיתה נאגרת ומצטברת בתא זכוכית מיוחד שעמד בצד המכונה, שמעבר להיותו קולט לכלוך, שימש בתור אסטרטגיה שיווקית מעניינת וערמומית.

ניקוי אבק בכותרות

לאחר שטף של התנגדויות ושורה של תביעות משפטיות, הן נגד ההפרעה שגרמה המכונה ברחובות (כולל הפחדת סוסים) והן מסדרה של ממציאים ממורמרים, בות' שכנע סוף סוף את השופט ואת חבר המושבעים שהמכונה החזקה שלו היא שואב אבק נחוץ וחשוב, והמכונה היחידה האמיתית שאכן עובדת כהלכה.

מאותו רגע, החל הניקיון בכל מקום בממלכה, מארמון בקינגהאם ועד לארמון הקריסטל – שם הוסרו 26 טון אבק, והמכונה החדשה קיבלה את החותמת הרשמית כמכונת הניקיון היעילה והטובה ביותר! 

שואבי האבק נרכשו עד מהרה על ידי הצאר ניקולאי השני הרוסי, הקייזר וילהלם השני הגרמני, בית הנבחרים וחנות הכולבו הפופולרית דיקנס אנד ג'ונס בלונדון. 

למרות הדרמה הגדולה סביב המכונה של בות', הטכנולוגיה הבסיסית ועקרון היניקה היו זהים למרבית שואבי האבק כיום. שואבי האבק נעשו במהרה קטנים יותר, ניידים יותר והכי חשוב – זולים יותר. שואבי אבק קטנים יותר המונעים על ידי מנוע, המפורסמים מהובר ואלקטרולוקס, החלו להופיע לפני 1915.

עבור משקי בית עשירים יותר, הפינוי השנתי שהיה מתרחש, בו היו כל יושבי הבית יוצאים החוצה כדי שהמשרתים יוכלו להשלים את ניקיון האביב שלהם, הפך לנחלת העבר. בעלי בתים עשירים רכשו את שואבי האבק החדשים, להוטים להיראות כמי שמאמצים ראשונים של הטכנולוגיה, או מחפשים עזרה בניקיון הבית לאחר שזו הצטמצמה מאוד בעקבות מלחמת העולם הראשונה. 

ממוצר לעשירים בלבד לנחלת הכלל

בשנת 1908, פיתח ממציא אמריקאי רעיון של מכשיר דמוי מטאטא חשמלי, ידית ארוכה שעליה מורכב מסנן בד ושקית לאיסוף אבק ומכר את הרעיון, לווילים הובר. המצאה זו הפכה עד מהרה להיות שואב האבק הביתי, הפונה אל השוק הפרטי וחברת הובר החלה בייצור המוני של המכשיר החדש, אבל ניקוי האבק עדיין לא ממש הגיע לציבור הרחב. בהתחשב בעלויות הגבוהות הכרוכות ברכישת מכשירי חשמל חדשים יחד עם היעדר אספקת חשמל, רוב האנשים המשיכו לנקות את השטיחים והווילונות שלהם בצורה מסורתית יותר ופשוטה עד לאחר מלחמת העולם השנייה. 

רבים מבני הבית משנות ה-50 עדיין היו מזדהים עם התיאור של עוזרת הבית הוויקטוריאנית בשיטת ניקוי השטיחים: חמושה במחבט אבק, מבחר מברשות ידיים ומברשת מטאטא ארוכת ידיות.

איך זה עובד?

מעניין לדעת אם אי פעם תהיתם איך שואב האבק שלכם עובד. למקרה שכן – הרי לכם התשובה לכך:

בתוך שואב האבק (והכוונה לכל סוג של שואב אבק, החל משואבי אבק ביתיים ועד שואבי אבק תעשייתיים, הכוללים בין היתר מוצרים מקטגוריית מכונות שטיפה לרצפות) יש מנוע שהמטרה שלו היא להניע מאוור שנמצא גם כן בתוך השואב.

המאוורר מביא ליניקה חזקה של אוויר מהצינור שמחובר אל השואב, כך שבעצם, נוצר מצב שבו נשאב אוויר אל תוך השואב.

יניקה זו יוצרת בעצם וואקום שאוסף את הלכלוך שנקרה בדרכו של הצינור.

הפעולה של השואב לא מסתיימת כאן. כל האוויר והלכלוך שנשאב אל תוך שואב האבק נלכד בתוך שקית מיוחדת (שקית סינון) שאוספת את כל הלכלוך. בסופו של דבר, לאחר שהשקית מתמלאת בלכלוך, ניתן לרוקן אותה ולהשתמש שוב בשואב.

העתיד של שואב האבק

מכשירי חשמל רבים שפותחו בסוף המאה ה-19, הפכו את עבודות הבית לנעימות ופשוטות יותר והביאו את סופן של עבודות הפרך בניקוי הבתים.

שואבי אבק, מכונות כביסה ומייבשי כביסה, מגהצים חשמליים או מגהצי גז ומדיחי כלים, הופיעו כולם בהדרגה – ובשנים האחרונות הצטרפו אל הטכנולוגיות הישנות גם טכנולוגיות חדשניות, חכמות ורובוטיות. ככל שחיינו הופכים עמוסים יותר ואנו עסוקים יותר בשלל משימות, עבודה, טיפול בילדים, לימודים וכדומה, ובמקביל הדרישה ההולכת וגוברת לסטנדרט ניקיון גבוה יותר, מתפתחות טכנולוגיות ניקיון מתוחכמות יותר.

שואבי אבק תעשייתיים

במהלך השנים של המאה העשרים, עברה העבודה של מרבית האנשים אל תוך מבנים סגורים. אם בעבר היו רוב האנשים עובדים בחוץ, תחת כיפת השמיים, בשדות ובדרכים, עתה החלו האנשים לעבוד בתוך משרדים, חדרים ואולמות בנויים. מעבר זה, הוליד את הצורך בניקוי שטחים נרחבים וגדולים יותר ולשם כך פותחו שואבי אבק חזקים ועוצמתיים שיועדו במיוחד למשימה זו. בעידן הטכנולוגי, הוקמו מעבדות מחקר ומפעלים רבים הדורשים רמת נקיון גבוהה במיוחד, לשם יצירת סביבה סטרילית בה יוכלו לפתח ולייצר מוצרים רגישים במיוחד. במיוחד לאתגר זה פותחו שואבי אבק תעשייתיים המסוגלים לעמוד במשימה.

יש מגוון רחב של שואבי אבק תעשייתיים, כאשר המוכר ביותר שבהם הוא שואב אבק יבש רטוב. שואב זה הינו מסיבי מאוד וניתן להשתמש בו למטרת שאיבת מים ולכלוכים כאחד. שואב מסוג זה מתאים למקומות שבהם יש צורך לנקות את המשטחים באופן מושלם. להלן כמה פרטים שחשוב לדעת אודות שואבי אבק מסוג זה:

  • משתמשים בהם בעיקר במשרדים, בתי מלון, חנויות גדולות ומחסנים
  • הם מתאימים למקומות שיש בהם כמות גדולה של אבק
  • ניתן להשתמש בהם לחומרים נפיצים (כדוגמא, קמח)
  • יש להם מסננים מיוחדים, כך שהם מותאמים לשימוש עם חומרים רעילים כמו אסבסט
  • ניתן להשתמש בהם במעבדות סטריליות, מכיוון שיש להם מסננים מיוחדים
  • הם יכולים לשאוב סוגים שונים של נוזלים! שמן, מים ואפילו מי ביוב
  • יש להם עוצמת יניקה חזקה מאוד

ומה צופן לנו העתיד? אלו חידושים נוספים צפויים לנו בתחום הניקיון? מחשבות אלה מסקרנות ומעוררות ציפייה והתרגשות, אנו חיים בתקופה מרתקת של אינסוף שינויים המתרחשים יום-יום אל מול עינינו!

סיכום

עד כאן כל המידע שחשוב שתדעו אודות ההיסטוריה של שואבי האבק. כעת, אתם יודעים את כל הפרטים החשובים אודות שואבי אבק תעשייתיים וביתיים.

אם יש לכם שאלות נוספות שנוגעות לנושא, אנו מזמינים אתכם לפנות אל נציגי השירות והמכירה של מן מכונות ניקוי.

אנו נשמח לשמוע מכם ולתת לכם שירות.

חברת מן מכונות ניקוי – פתרונות מבריקים לניקוי תעשייתי. חברתנו מספקת את כל פתרונות הניקוי לתעשייה בהתאמה מלאה לדרישת הלקוח.

חברתנו אחראית על יבוא, שיווק ומתן שירות למכונות ניקוי תעשייתיות כגון מכונת שטיפה תעשייתית, מכונת שטיפה לרצפה, שואב אבק תעשייתי, מטאטא כביש, מכונת פוליש וכו'. כמו כן חברתנו מספקת שירות השכרת מכונות שטיפה לפי הדרישה. 

לפרטים נוספים צרו קשר עם מן מכונות ניקוי.



מחפשים פתרון ספציפי? ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון: 073-3245370

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם



    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.