היסטוריה של מכונות שטיפה בלחץ

מכונות שטיפה בלחץ

המהפכה הראשונה: ההמצאה

ראשית דרכה של תעשיית השטיפה בלחץ היא ככל הנראה אי שם בתחילת המאה הקודמת כנראה בשנת 1926 ופותחה על ידי אדם בשם פרנק אופלדט השני, עובד של חברה שעסקה בייצור מחממי מים, דוודים ומנועי גז. התגלית קרתה לגמרי במקרה. תוך כדי עבודה גילה פרנק שקיטור היוצא דרך צינור קטן בלחץ גבוהה הוא אמצעי יעיל ביותר לניקוי קל ומהיר של שכבות שומן שהצטברו על רצפת אזור העבודה שלו. התגלית דרבנה אותו להמשיך ולחקור את העניין והוא החל בנסיונות שונים בדרך למציאת השילוב המנצח של קיטור עם כימיקלים שונים ליצירת מכונת ניקיון מושלמת. פניה של תעשיית הניקיון השתנו לנצח והמהפך היה עצום. כיום, שטיפה בלחץ היא תעשייה עולמית בהיקף של מיליארדי דולרים המעסיקה מאות אלפי אנשים. עבור הגברים והנשים בתעשייה יותר מ-90 שנה מאוחר יותר, שטיפה בלחץ היא קריירה, לא רק עבודה. 

המהפכה השניה: תחום המשאבות

בשנות ה-60 החלו להשתמש במשאבות בוכנה שאיפשרו שטיפה בלחץ גבוה בהרבה מהלחצים שהשתמשו בהם קודם והתעשייה תפסה תאוצה מטורפת. בשנות ה70 עלתה הדרישה ללחץ גבוה יותר פותחה משאבת בוכנה בעיצוב חדש מסוג שרוולים שאפשרה עבודה בלחץ אפילו גבוה יותר והגיעה לרמת לחץ של עד 1000 פי אס אי.

בהמשך, בתחילת שנות ה80 אימצה התעשייה את השימוש בבוכנה קרמית על מנת לעמוד בלחצים הגבוהים. הכוח הגדול המניע של תעשיית השטיפה היה בתחום שטיפת המכוניות, שם נאלצות המשאבות לעבור מספר רב של פעמים בין מצבי שטיפה במים חמים למים קרים וממים נקיים לחומרי ניקוי כימיים ושעווה ודרישה טובענית זו אילצה את תעשיית השטיפה להתעדכן ולהתאים את עצמה לדרישה והובילה לפיתוח סוג חדש של משאבות.

הדור הראשון של משאבות שטיפה בלחץ היו סוגים של בוכנות חשמליות עם מנגנונים הדדיים בעלי אטמי גומי בצילינדר; דומה לבוכנה במנוע, בעוד שקיר הצילינדר היה עשוי מתכת, הבוכנה ההדדית הייתה עשויה אטמים ספוגיים מגומי או בד. הבעיה הייתה שלמשאבות המוקדמות היו בעיות תחזוקה גדולות וסל"ד נמוך, וכתוצאה מכך יכולות לחץ מים מוגבלות. נוצר ביקוש ניכר לשיפור תפעולי ממגזרי שטיפת המכוניות, החקלאות, ניקוי גגות, ניקוי אוניות ועוד וכל זאת בזמנים שלפני פיתוחה של פיית הטורבו ולכן כל כוח הלחץ הגיע מהמשאבה. נראה היה שכולם רוצים להשתמש במכונת שטיפה בלחץ, ומהר מאוד התגלה שעם לחצים גבוהים יותר וזרימת מים רבה יותר, ניתן לבצע עבודות במהירות ויעילות רבה הרבה יותר. נוצר עניין רב בטכנולוגיית משאבת קרמיקה מכיוון שהיא הייתה מסוגלת לפעול למעלה מ-2000 שעות עם מעט תחזוקה.

המהפך היה עצום והתעשייה השתנתה לבלי היכר. חברות רבות החלו לייצר עוד ועוד דגמים חדשים ומשופרים של משאבות בוכנה קרמיות והתעשייה רק הלכה וצברה תאוצה. לא רק שהמשאבות הקרמיות החדשות יכלו לעמוד ביעדי ביצועים הולכים וגדלים, הן דרשו הרבה פחות תחזוקה. עם שיטות איטום מערכות מעולות ואמבט שמנים, הם פעלו בצורה חלקה יותר, עבדו זמן רב יותר ויעילה יותר. הקרמיקה החדשה במשאבות איפשרה להן לפעול גם במהירויות גבוהות יותר. במקום להניע את המשאבה בחגורה, כעת ניתן לחבר אותם ישירות למנועים חשמליים ולמנועי גז. מהירויות המשאבה עלו מ-1100 ל-1800 סל"ד – הנורמה בתעשייה באותה תקופה – ליותר מ-3600 סל"ד עם מנועי גז. עם הטכנולוגיה החדשה הזו הגיע לחץ ריסוס גבוה יותר. זו היתה מהפכה של ממש.

בשנת 1985, פותחו שני דגמי משאבות בוכנה מיוחדות מנירוסטה ופלדת אל-חלד וסיפקו התאמה נוספת של נוזלים וטמפרטורות גבוהות. כמו כן נוספו ווסתי נירוסטה מתואמים ומנחתי פעימה. השנה הביאה גם אביזרים נוספים כגון סגנונות שונים של פורקים רגישים ללחץ וזרימה, כמו גם אקדחים ייעודיים ומזרקים כימיים כדי לספק שפע של צורכי ניקוי שונים ומשונים.

מאז ועד היום עברה תעשיית השטיפה בלחץ שינויים וגלגולים שונים עם התפתחות הטכנולוגיה שאפשרה פיתוח וייצור של מכונות שטיפה קטנות בהרבה ובעלות יכולות אדירות לשימוש בכל התחומים הדורשים ניקיון.

חברת מן מכונות ניקוי – פתרונות מבריקים לניקוי תעשייתי. חברתנו מספקת את כל פתרונות הניקוי לתעשייה בהתאמה מלאה לדרישת הלקוח.

חברתנו אחראית על יבוא, שיווק ומתן שירות למכונות ניקוי תעשייתיות כגון מכונת שטיפה תעשייתית, מכונת שטיפה לרצפה, שואב אבק תעשייתי, מטאטא כביש, מכונת פוליש וכו'. כמו כן חברתנו מספקת שירות השכרת מכונות שטיפה לפי הדרישה. 

לפרטים נוספים צרו קשר עם מן מכונות ניקוי.



מחפשים פתרון ספציפי? ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון: 073-3245370

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם



    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.